Praha Rudolfa II. | 15-17/06/2007

Lapkové: Nikiska, Mikiska, Dana, Mirek
Františkáni: Gufy, Beny, Zlesi, Marťa

kronika od Dany a Mirka

Vency Každá víkendovka pro mě začíná už ve čtvrtek odpoledne, kdy se Nikiska , někdy i Mikiska začínají balit. Tentokrát čekal i na mě nelehký úkol, promyšleně a zodpovědně zabalit moje a Mirkovi věci do jednoho velkého batohu tak, aby Mirek tu tíhu radostně dopravil až do Prahy…

V pátek odpoledne se naše rodinka, později Lapkové, dostavila na nádraží ve smluvenou dobu a spolu s ostatními si počkala na vlak. Během jízdy se hrála skvělá hra "Co víš o Praze?" a musím říct, tedy napsat, že jsme se dozvěděli spoustu zajímavostí. Přiblížila se zamračená Praha, ale náš vláček se mráčkům a deštíku obloučkem vyhnul. Lehkým krokem a rychlým metrem jsme se dopravili do klubovny na konci Prahy. Následovala večeře z vlastních zdrojů a procházka plná her. Asi tak ve 22:00 se děti a Yettík nachystaly ke spánku a my velcí hráli hry. Vyhrálo družstvo dospěláků a Puex si vysloužil bonus v podobě dalšího úkolu, který plnil v sobotu v noci .

Sobotní ráno pro nás začalo snídaní, balením batůžků na výlet, který se protáhl až do noci. V Praze jsme prošli snad všechny známé památky, co se dají projít. Viděli a slyšeli jsme zvonkohru na Loretě,Černínský palác, Pražský hrad s velkou výměnou stráží, na Staroměstském náměstí pražský orloj, prošli jsme si bludiště na Petříně……a než jsme se prošli po Karlově mostě, tak jsme vykoupili párky v rohlíku u jednoho velmi ochotného pražského prodejce hot dogů. Karlův most byl plný lidí, ale to nás neodradilo a vychutnali jsme si cestu plnou krásných soch , ze kterých na nás lehce dýchla doba kočárů tažených krásnými koňmi a třeba vezoucích jejich veličenstvo Rudolfa II….. Následoval rozchod na Staroměstském náměstí a super večeře v podobě pizzy. Poslední sobotní akcí byla návštěva Policejního muzea a noční návrat do klubovny.

A je tu neděle. Honem vstávat, sbalit batohy, nasnídat se, uklidit a hurá zpátky do centra!

Byl nádherný den a my jsme se tentokrát vypravili za Golemem. Slečna průvodkyně byla velmi příjemná a dokázala zajímavě povídat o všem, co se týká židovského prostředí a o Golemovi. Potom jsem si ho namalovali a vesele vymalovali, což zaujalo nejen děti ale i dospěláky. Následovala prohlídka Staronové synagogy, kde jsme měli hledat židovské hvězdy a bylo jich opravdu hodně, procházka po židovském hřbitově, šeptání tajných přání do kamínků, které se dávaly na náhrobek rabbiho Löwa. Snad se nám vše vyplní…..

Čas utíkal jako bláznivý, byl tu poslední rozchod na Václavském náměstí, společné rande u Václava na koni a potom odchod na hlavní nádraží. Tam nás čekalo ještě jedno překvapení, vzkaz doručený poslem Rudolfa II.

……pozor, pozor, na nástupiště nevím kolik, na kolej nepamatuji se, přijede rychlík nevím odkud, směr Žďár nad Sázavou …..poslední organizovaný pražský přesun a už sedíme unaveni, ale spokojeni v kupéčkách a ujíždíme směrem domů.

A co napsat závěrem? Ani na chvilku jsem já ani Mirek nezalitovali, že jsme jeli s váma na duhovou akci. Bylo to zajímavě a dobře zorganizováno, vůbec jsme se nenudili. Děkujem.

Dana a Mirek z Lapkova

P.S. Emo, ale přeci jen ten Juditin most……

Hradní stráž

pátek 15/06.

Golemování

sobota 16/06

PokyRáno naše skupina U vyrazila na nákup snídaně.
Po příchodu k obchodu jsme zjistili,že otevírají v 7:00,počkali jsme a nakoupili.
Po příchodu do klubovny všichni už byly probuzeni,
Ema řekla naší skupině abychom nachystali snídani,a ostatní si vzali na co měli chuť.
Po snídani Ema řekla,že si máme sbalit a vyrážíme na výlet.
Po zbalení batůžků jdeme na zastávku autobusu  ,který s námi odjíždí na metro linky c Kačerov.
tam nás čekala naše oblíbená činnost zasouvání:) .
když jsme nastoupili do metra Johny řekl že,přestupujeme ve stanici muzeum na linku A.
kde jsme přesně vystoupili to nevím ,ale bylo to někde u Petřína,protože jsme přešli na lanovku,která nás vyvezla na Petřín.
Bloudíme v zrcadlovém bludišti a Honzys s Nikiskou získali suvenýr.
Vysmání ze zrcadel jsme se vydali směr Pražský hrad .
Vedl nás Zlesi,do Pražského městečka pod zemí,kde byla štola s obrázky.
Po té jsme zamířili k Pražskému hradu na střídání stráží i fanfárou.
Měli jsme čas,a proto naší grupu pozval Johny na 3minutové prohlídnutí Prahy skrz dalekohled.
super výhled.
Začalo střídání stráže ,byla to fakt paráda .
Po skončení se šel hledat flek na oběd .
Po kousku cesty jsme narazili na zelenej  plac ,a tak jsme ho obsadili vytáhli jídlo,všichni kromě těch co drželi hladovku pořádně nacpali . já a pár duháků si krátíme čas pohazováním s tenisákem.
Další návštěva byla u zvonkohry .
Až dohrála,šli jsme se podívat do Katedrály sv. Víta ,kde byla jižní věž .
Dále putujeme,ale ne Zlatou uličkou nýbrž směr Karlův most.
před Karlovým mostem jsme se zastavili u pítek hrozná chyba:James zacpával pítka
voda stříkala do kola . Někteří si dali párek v rohlíku.
A poté vyrážíme na Karlův most ,ze kterého bylo vidět hodně pěkných lodí,fakt paráda.
Dorazili jsme na druhý břeh a šli na staroměstské náměstí,kde byl rozchod do 18:00h.
Obdivovali jsme orloj,pak se navečeřeli,a odkráčeli na metro,které nás zavezlo k autobusové
zastávce  a odtamtud vyrážíme přeplněným autobusem k policejnímu muzeu .
Tam jsme se zdrželi až do konce hladovky  protože si Pitrís se Zlesim vytahovali picu.
mezi tím se odsouhlasil odchod.
Dorazili jsme k metru,které nás dovezlo na zastávku Kačerov odkud nás zavezl autobus na autobusovou zastávku.z níž jsme pod vedením Lapků všichni kromě puexu šli do klubovny.
Po vejití dovnitř jsme měli jít do spacáku,když se zhasnuli světla tak nám Big začal číst pověsti o
Golemovi, jak Big dočetl tak se šlo spát
dobrou noc

–Poky–

Židovský hřbitov

neděle 17/06

Vency snídaně: čaj, pizza (žampionová), housky, máslo, čokol. krém, buchty – maková, piškotová?
oběd: každý svůj
sváča: chléb, máslo, marmeláda (jahodová, meruňková)

Dějství III. – Bylo ráno, 07:30 a mě budil Emysh pronikavý hlas oznamující něco ve smyslu … dnes jdeme na Golema ….. Okolo mě už bylo rušno a někdo už měl dokonce sbaleno, takže sem se nějako vyhrabala ze spacáku udělala vše co ostatní a šla ven. Juj …a co nevidím jíídlooooooo !!! Na lavičce byl mega výběr jídla …od pizzy po buchty…:P ..a až byli všichni najedení, batohy odnesení a my připravení mohlo se vyrazit ! Začali jsme tam , kde každý den a to na zastávce Nové Dvory odkud jsme jeli busíkem na metro – stanice Kačerov, které nás dopravilo na stanici Staroměstská a odtud jsme se vydali do nějaké klubovny , kde na nás čekala paní průvodkyně. Ta nás seznámila zhruba se vším , co se týče Golema a co je s ním spojené. V závěru jsme si nakreslili vlastního (obrys = Emysh)...vymalovali ho a šlo se dál a to přímo do nějakého židovského kostela(dostali jsme boží čapky, hledali hvězdičky a počítali okna, strop byl taky pěknej..).Následoval žid. hřbitov, který byl prostě židovský žádné zachovávané hroby s květinami a svíčkami…potom jsme šli na Václavské náměstí , kde jsme měli něco přes hodinku rozchod. Sraz byl u sochy Václava , kde jsme se všichni v 14:40 sešli a odtud se vydali k nádraží , kam nám Emysh ségra dovezla bágly, pak už se jen čekalo ne vlak, přičemž nám Big řekl svojí historku z .. ehm…vojny …a Zlesi vyhlásil vítěze Věžníkových stop = Puma – ta přečetla vzkaz, který nám byl doručen poslem Rudolfa II. a už nám to hlásí ! Ocitáme se tedy na nástupišti a čekáme ..e ještě pořád čekáme a už .. nastupujeme do rychlíku směr Brno hl. nádr. .. co se dělo ve vlaku o tom moc velikej přehled nemám, ale Yetti je dooost dobrej a hlavně nenápadnej šmírák ! Jo a Johnymu , když budete nabízet chleba , tak mějte po ruce paštiku ! Tak to je ode mne vše..:)