Věcov 27.-29.10.2006

Pátek

V pátek 27.10. byli všichni školáci doma. Někdo odjel na chatu, někdo zase za celý den nespustil kukadýlka z monitoru. Jiní se jen tak váleli doma,ale my... My přece nebudeme hloupý a vydáme se na další povedenou akcičku s Duhou!!!

Na nádraží se už shluklo pár mladších duháčků. Hádejte kde?? No jásný!! U PC.Pak už to jelo jako po másle a než by někdo stačil říct knedlíky, zelí a masoooo, byl nás skoro celý nádražní sál. Nastupovali jsme do dopravního prostředku, který nás dopraví až na místo. Ale zrada! Rozdělili nás na dvě části. V prvním vagónu seděli: Big, Emysh, Czernítko, Beny, Honzys, Puma, Bára, Klára, Misha, Smolda, Gufy,Gába , Verča, Heri a Čeli. V druhém – PUEX ( Pitrís, Míra, Luchysh, Polís, Venci, Sádlo, Tomcat a já ), Rosi a Zlesík. To je divné.V tom něco bude! A taky, že jo. Sotva jsme se nasoukali do vlaku už do nás Zlesi hustil, proč nejedeme z menšíma. Tak tedy jestli to chcete vědět, Tak po reklamě na viděnou. ...Co byste chtěli být?Já ovocem do jogobely :-) .... Po krátké přestávce se opět vracím do vlaku(tady do chvíle,kdy Zlesi vysvětluje). Menší děti budou vystupovat v Novém Městě na Moravě a pojedou autobusíkem do Věcova. My dostali mapu a měli si nakreslit plánek cesty. Při vystupování nám totiž mapu vezme Zlesi a už neukáže, leda za nějakej jemu prospěšnej úkol . Měli jsme vystoupit v Rozcochách a dojít na vrchol kopce Na vršku, kde se sejdeme s mladšíma. Cesta vlakem plynula. Gympláci vymýšleli složitou cestu a holky na to zase káply! Proč to dělat jednoduše, když to jde složitě,že :-)? Blížil se čas výstupu. Stáli jsme u dveří a vlak se zastavil. Zlesi otevřel dveře a stál. „Vystupujem!“. No tak du, ale vrtalo mi hlavou, že je Zlesi takovej gentleman a nechal mě jít první, tak se juknu na ceduli a my ještě vůbec neměli vystupovat. Ještě, že jsem tak INTELIGENTNÍ ČLOVÍČEK a koukám na cedule:-). První úsek naší cesty jsem měla vést já. Ajajaj to nebude dobrý. Věděla jsem, že se potřebujeme dostat na parkoviště, ale kde ho najdu to fakt nefím. Konečně opouštíme vlak a mé obavy se potvrdili... Vůbec jsem netuchala kam mám jít.Zlesi mi ještě přidal papír s otázkama. Na plánek ani nepomyslím a zvolím špatný směr. Je mi to vážně líto, no ale nikdo není neomylný. Půjčila jsem si plánek, ale stejně se v tom nedalo moc vyznat. Naštěstí předal Zlesi vedení Polísovi a ukázalo se, že jsem nešla až tak blbě :-)! Na silnici se každý rozešel na jednu stranu, abychom zjistili, gde je žlutá značka ( po žlutý je to totiž skoro až na kopec) . Tu našli a tak můžeme vyrazit dál.Baťohy na záda a de se. Kolem rybníčku ,lesa a louček. Čas nám ubíhá a my nasazujeme dost hrubě rychlí tempíko. Kmitali mi nožky pěkně rychle. U jedné ohrady jsem rozdala otázky ( např.: 3 dívčí a 3 chlapecká jména, 5 druhů květin, 4 vedoucí a instíci,...) .Měli jsme na ně odpovídat tak, jak by odpovídala druhá skupinka. Mohlo se jít dál. Zlesi předal vedení Sájulce. Ta se držela nějak pořád v zadu a ve předu se ocitl Tomcat. Tak si tak ťapkáme,pofídáme si. Když tu najednou někdo pronesl: „ Vede Sája ,viď Tomcate!“. Všicí se tomu začali chlámat (Polís dodal,že to musí do kroniky ,tak to taj máš ;-) ) Sája vedla až do vesnice Velké Janovice, gde u prvního baráčku předala vedení Tomcatovi. Za vesničkou (nebo možná eště v ní) jsme si zahráli fotbálek s tenisákem. Byla to docela sranda. Za dobře odehraný zápas nám Zlesi dal na chvilinku mapu. Odbočili jsme na polní cestu. Už se blížíme cíli. Teď ještě tip každého, který kopec to teda je. Nejlíp to vyšlo myslím Tomcatovi, ale zbývá nám hrozně málo času. Kluci hodili sprinta a my ostatní alespoň rychlejší chůzi a krásně jsme to stihli. Hačli si tam na vrchol a začali obědvat. Lucyshka si položila svačinku na boooobiky a Sája nemohla být pozadu a hodila si tam sešítek :-).Holky jsou prostě super dvojka. Po chvilce se začali ozývat hlasy.Hodně se to rozlíhalo a slyšeli jsme je už docela dlouho. Když přišli,pěkně nás přivítali a my je. Nasvačili se a Lucysh vyhlásila hru „kolíčkovanou“ ! Rozdělili jsme se na skupinky a každá dostala své jméno a dva kolíčky stejné barvy. Kolíčky měli být na viditelném místě a jiné skupinky kradli kolíčky druhým. Někdo se do toho pustil hned,že Honzys. Všichni jsme pokračovali dál.Po červené se dostali až do Jimramova, gde nám domluvili návštěvu věže jednoho z kostelů.Měli tam pěkné zvony a nízké stropy :-). Po prohlídce Rosi vymyslel úkoly ( spočítat nějaké jméno na hřbitově atd...).Všichni se rozutekli. Vrátili se až po zjištění všech odpovědí.Následoval 45 minutový rozchod. Se Sádlouškem a Lucyshkou jsme navštívili zdejší bistro,objednaly si zákusek. Čekal nás poslední cíl. A to Věcov. Vydali jsme se tedy na cestu. A tak si jdem a jdem...A někteří z PUEXu už toho měli docela dost...Třeba vím o Sáji, Lucysh a mě. Třeba Sája už byla tak unavená, že se pověsila na Czernítka a začala zpívat (Já si plavu se svou lodí,...... do poschodí,propluju vám celý dům,během plavby piju rum, nebo: Když jsem šel z hub,našel jsem zub,já na něj dub dub dub,našla ho johana z dlouhejma nohama a dál si to nepamatuju...) prostě jí šmejklo. Ale to už jdeme kolem kraviček, který si Big prostě musel vyfotit a pohladit.Pak se otřel o Sáju,ale pssst :-)! Navečeřeli jsme se a šli ještě ven.Po dvojicích hrát hru se Snehurkou a 7 trpaslíkami.Každej trpaslík měl lucerničku a úkol.Sněhurka kontrolovala všechny podpisy trpaslíků na kartičku,kterou jsme dostali od Emysh.Po návratu do školy jsme usedli do místnosti a hráli hry, který si pro nás připravil Míra. Postupně chodili spinkat ti nejmladší a v deset jsme už zalehli všicí!Pro mě to byl náročný den a usnula jsem jako mimčo:-).Ale byl to super den!!!Tak dobrou :-*

Vaše Katyshka

Sobota

Achoj všicí. Sobota se rozjela hned pěkně od rána. Jen co jsme se vyspinkali, vlítla na nás Ema s dost vostrou rozcvičkou:) Potom jsme se šli najíst. K snídani byl rohlík s výbornou cibulovou (aspoň myslim) pomazánkou. S nacpanými pupíky jsme si zbalili baťůžky a vydali se na vejlet. Před tím náš mlčící Pitrís vyhlásil lavku pohybu a rostlin. Ještě než jsme se pořádně dostali z Věcova, hledali jsme všicí na místních travinách ztracený nůž ,který tam nechal Smolda při již zmíněné večerní hře na skřítky. Naneštěstí jsme ho nenašli (to se fakt nedalo). Na začátku výletu jsme hráli stopovanou. První šel PUEX a malé děti v čele s Emou,Bigem a Černítkem nás stopovali. když jsme potom dorazili na zříceninu skály, chvilku jsme čekali na děti a potom sme se všichni odebrali ke společnému obídku. Nacpali sme břicha těstovinami a šli si prohlídnout zříceninu.

Po prohlídce jsme se začali pomalu odebírat do školy. Těsně před Věcovem jsme si ještě stihli zahrát Angličany a Skoty. To už bylo krásné pozdní odpoledne a po příchodu do vesnice jsme to zapíchli ve smoldově chaloupce a tvarovali si tam různá zvířátka a věci z marcipánu. My co jsme drželi lavku pohybu, (to jest neustálé chození po dobu 10 hodin) chodili jsme po dvorku jak nervózní krocani, ale přece jsme si taky něco vymodelovali (snědli).

Když se došlo do školy, ještě jsme sháněli já, Pitrís, Katysh, Sádlo, Míra a Rosi přísad do bramboráků, jako třeba majoránku nebo česnek. Někdy sem byl vopravdu rád, že máme s sebou Míru, páč už byla docela tma :). Večer se snědli bramboráky, padlo ještě něco málo her a mazali jsme spát...

autor neznámý:)

Sobota

V sobotu nás kolem 9:00 hod. probudil budík Myšina mobilu, na kterém hrála píseň z pohádky Bob a Bobek. Oblékli jsme se a šli na rozcvičku, při které jsme oběhli polovinu Věcova. Každý vymyslel jeden cvik a po dokončení rozcvičky jsme si šli vyčistit zuby a rychle na raňajky. Pořádně jsme se najedli a po sbalení (holek a batohů) jsme vyrazili na celodenní výlet. Ještě před výletem náš Smolda poprosil, jestli bysme mu nepomohli najít jeho nožík, který Smolda ztratil na místní louce. Big vyhlásil lavku chození a poznávání květin a šli jsme. Prohledali jsme celou louku, ale nožík se nenašel.

Puex vyrazil před námi a cestou dělal šipky a značky, na kterých nechával obálky se šipkami, které vedly k lístkům, na kterých byli napsány různé úkoly, např. spočítej ovce v ohradě, hraj schovku apod. Nakonec jsme se všichni sešli u hradní zříceniny. Dostali jsme za úkol najít poklad, což byli 2 pytlíky bonbonů JoJo, které našel James (Bond 007) ve vykotlaném pařezu pod zříceninou hradní věže. Prošli jsme skoro celý hrad a po prohlídce se šel udělat pod kopec Štarkov oběd. Zatímco se vařil oběd, hráli někteří na Skoty a Angličany.

K obědu byly nudle s tvarohem a nananasem (toho bylo pěkně málo!!!). Jídlo bylo výtečné.

Prohlídka začínala ve 14:00 hod., tak jsme se vydali na cestu. Hrad měl 4 části k prohlídce a pan průvodce nám o každém místě vyprávěl. Z hradu se šlo stejně a potom jinou cestou a nakonec jsme vyšli na louce, kde jsme zase hráli na Angličáky a zelený sukně, ale bylo to delší, lepší a vyhráli Anglický rohlíky a dudákům na peci praskly dudy.

Pro příchodu do Věcova jsme navštívili chalupu, kde bydlí babička a děda Smoldy a ti vyrábí marcipán. Dali nám samé dobroty jako žemlovku, křížaly, sušené ovoce a samozřejmě marcipán. Venku už byla zima a Míra, Rosi, Sádlo, Pitris, Katysh a Polis si užívali noci co mohli a víc o nich nevím. My jsme se ale cpali dobrotami a modelovali z marcipánu.

Po návratu do školy už to nebyla pohádka o Karlíkovi a továrně na čokoládu. Ale k večeři byli bramboráky s omáčkou, potom se hrály hry, vyčistit zuby a chrrr chrrrr...

Čely
Čely, příště mi to prosím pošli na mail, ju? Dík Gogo.

Neděle

Dobré ráno! Zbytky spánku činí zoufalý boj s decibely, které mi po desítkách vletují do ucha. Náporu první skladby se ještě odolat dá, pak už to je horší. Snad všichni už jsou vzhůru. Oblékáním se bezvýsledně snažím únavě naznačit, že už sem se vyspal dost. Moje tělo má patrně jiný názor. Po ranní hygieně následuje lehká snídaně. Asi jsem to včera s těma bramborákama přece jen trochu přehnal. Uklízíme (dokonce i já) celou školu. James se Smoldou ochotně a zcela dobrovolně zametli „ložnici“, čímž mě opravdu potěšili. K divácky nejatraktivnějším činostem určitě patřilo umývání nádobí, záchodů a třízení odpadkových košů. Po částečném spláchnutí nejočividnějších nečistot se většina dětí odebrala do „tělocvičny“, kde s Pitrísem a Lucysh hráli veselé hry. Přibližně kolem desáté se čety Mírovců a Pitrísovců vydali do ulic Věcova hledat dva místní smírčí kameny. V nehezkém až ošklivém počasí se přibližně za hodinu vrátili zpět a ven se vydali zbylí puboši a já. Prošli jsme asi dvěma ulicemi, než nás letní monzun zasypal další dávkou přívalových dešťů. S vědomím porážky (avšak od mnohonásobně silnějšího nepřítele – počasí) jsme se vrátili na základnu. Úklid už byl prakticky dokončen (i bez napalmu) a tak jsme si ani neodkládali a hned jsme se vydali opět na cestu. Na autobusovou zastávku jsme došli promoklí, ale po nástupu do autobusu jsme nějakej ten litr vody zase vyždímali. Přeběhnutí na vlak probíhalo podobně, ale nátlak nepřítele se stupňoval – lidsky řečeno – po „příchodu“ do vlaku nebylo nutno ždímat, voda tekla sama. Ve Žďáře při pochodu na Vysočany to vypadalo podobně. Zcela neparadoxně po příchodu do tepla domova déšť zcela ustal. No a to je vlastně všechno. Hezký zbytek dne!