Nejnovější kroniky z letošních akcí. Klikni a vzpomínej!:)
Kroniky z akcí 2009/2010
A když autora kroniky nebo fotek pochválíš, určitě bude rád!

červenec 2010

ne-so
18.-31.7.
OPERACE PROMÉTHEUS, aneb vojenský letní tábor
Úspěšně dokončená mise do území zmítaného Sahranským ozbrojeným konfliktem. Celá vojenská jednotka zvládla základní výcvik i všechny humanitární mise s maximálním úspěchem. Největší obdiv sklidili nováčci, kterých bylo tentokrát opravdu hodně. Pochvalu před rozvinutou zástavou si zaslouží celé velení v čele s plukovníkem Zlesim, kteří sice jeli nadoraz, ale všichni se vrátili celí a nepoškození. Snad jen v jejich duších přibyly hluboké nezapomenutelné zážitky. Nejvíc asi na neočekávané přepadení tábora...
3.7.
Stavění tábora opět v tropickém vedru
První prázdninovou sobotu vyrazila parta čtrnácti duháků a tří rodičů na každoroční povinnost - přiložit obě ruce a raději i nohy k dílu a postavit tábor v Železných Horkách. Stejně jako vloni opět tropické vedro, opět cyklojednotka a motorizovaná jednotka, opět stavění stanů... Nebylo nás sice tolik, ale práci jsme zvládli do dvou hodin odpoledne, cyklisté ještě opravili mostek a vyrazili na koupák do šunfeldu a pak na kofolu k Činčerům. Letošní velký dík patří už jen třem rodičům - oběma Pastyříkům a panu Melicharovi.

červen 2010

st
30.6.
Výprava na Zmrzlinový ostrov, aneb kouzlený svět mašinek
Poslední den školního roku s tradiční zmrzkou se konal samozřejmě i letos, ale neobvyklé bylo překvapení šéfky akce Beruš. Zavedla nás do jednoho nenápadného domečku na Smetanově ulici, kde má pan Wimmer svoje království vláčků. Předvedl nám ho v celé parádě a my nestačili žasnout, jak si někdo dokáže takhle krásně hrát. Když jsme se vynadívali, zašli jsme na slíbenou zmrzlinu a po vystřídání obou skupin jsme schůzku zakončili v parku u divadla hrou s duhovými proužky. Krásné prázdniny!
26.-27.6.
Pohodovej čundr, aneb Ostrov za odměnu
Z kroniky Soníka:"Vlakem jsme jeli do Nového Města na M., kde jsme se dozvěděli, že každý může jednou za akci dát POHODU, což byla čtvrthodinová pauza, ve které mohl každý dělat, co chtěl. Vydali jsme se směr Šibenice. Po cestě byla POHODA na jednom hřišti a o sto metrů dál byla tzv. AUTOPOHODA (pohoda, kterou nikdo nevyhlásil, a neměla omezený čas). Hráli jsme při ní fotbal. Po cestě jsme měli ještě jednu AUTOPOHODU u rybníka, do kterého jsme zuřivě běhali a následně se do něj rozplácli."
11.-13.6.
Cyklovýprava na tropický ostrov Vranovice
Dlouho slibovaná cykloakce na jižní Moravu do okolí Vranovic se udála pod vedením zkušeného vlka Zlesiho (i když vlk se nakonec zakousl trochu jinam...). Nevím, jak to udělal, ale počasí bylo neskutečně tropické. Ještě v noci bylo snad pětadvacet, v poledne při překonávání Pálavy asi pětatřicet stupňů. Nebýt superkoupaliště v Mikulově, tak se asi uvaříme zaživa. Ujeli jsme přes stovku kilometrů, propotili všechno oblečení (fuj) a užili si spoustu zážitků: třeba Honzysovo přistání nebo zásah Nikisova citlivého místa....

4.6.
Běh na ostrov Naděje
První červnový pátek jsme se sešli trošku netradičně. Vedoucí zvlášť a děti taky zvlášť. Ne, že bysme se nemohli ani vidět, ale proto, že vedoucí zajišťovali pořadatelskou službu na trati humanitární akce Běh naděje. Tenhle běh byl dříve spojován se jménem Terryho Foxe. Už dávno předem jsme tvrdili, že Duha zajistí pěkné počasí. A jak bylo? No krásně! Akce se moc povedla, zúčastnila se necelá dvoustovka účastníků, kteří šli, běželi, jeli na inlajnech nebo na kolech. Zůstal dobrý pocit a pěkná vzpomínka!

květen 2010

29.5.
Pokémoní ostrov ve Štenickém moři
Tradiční květnovou akci u lomu Štenice (nebo Pšenice, jak kdysi prohlásil Kysa...) museli Léňa s Pokym trochu upravit, protože po monzunových deštích byla všude spousta vody, takže jsme vyrazili jen na jeden den. Ten ale stál za to! Nechápu, kde sehnali sluníčko!!! Celý den až do noci jsme byli venku. A co se nejvíce líbilo: Ruská schovka, Nikisova nová hra, Štenický závod, Štenický buřtíky, Hamerský fotbálek, ale i cesta ke studánce, tajemný lektvar a spousta dalšího. Ale hlavně nás přišlo hodně! Super!
15.5.
Ostrov dětství uprostřed Račínských lesů
Pouťové období tradičně osvěžujeme výletem na kole. Letos nás naopak osvěžil svatý Petr vydatným deštěm už v pátek, ale naštěstí Beny zařídil sobotní příměří. V Táborkách jsme se vypitím nápoje dětství přenesli do svého dětství a vyrazili na trasu: Vápenice, Račín, Dářko, Škrdlovice, Světnov, Stržanov, Polnička. Cestou známé dětské hry a samozřejmě všudypřítomná nádherná jarní příroda. Zmrzlí jsme ušlapali krásných 30 kilometrů a je jen škoda, že nás vyjelo tak málo. A to i přes to, že Žandytáta byl za dvě děti...
30.4.-2.5.
Ostrov čarodějnic na Ransku, aneb s tím Alzheimerem není sranda
Parádní jarní akce pod vedením Pitrise měla být tak trošku psycho, abychom zjistili, jací jsme uvnitř. Páteční kremace Puexácké čarodky vylepšené několika petardami byla zakončena lehkou přeháňkou. Sobotní celodeňák byl vylepšen třemi pokusy pana Alzheimera schovat nám některé věci: míč (našla ho Sádlo), džípíesku (našel ji Nikis) a mapu (i když si Pitris proběhl celou trasu, nenašel ji). Ale jinak byla pohoda i s tou psychologií a telepatií, neboli přenosem myšlenek. Akorát ty megafazole skoro nikdo nemusel...

duben 2010

17.4.
Mise na Zelený Ostrov nad Oslavou
Jednu krásnou jarní sobotu jsme vyrazili odění do zelena na misi na Ostrov. Dojeli jsme do Ostrova nad Oslavou. A bylo tam zeleně. Svítilo sluníčko a byla to paráda. Každý měl v puse něco zeleného - od lízátek, přes žvýkačky až třeba po kyselou okurku... Rozdělili jsme se do rodin a šli k přehradě za Ostrovem. Každou chvíli jsme soutěžili o cenné body. Cesta krásně ubíhala a přes Březí jsme se dostali až k Vetle a Kameňáku. Tam proběhla poslední soutěž ve vyrábění mostů z 10 krabiček od sirek. Vyhrála rodinka taťky Pitrise. Parádní výlet!
pá-po
2.-5.4.
Velikonoční sjednocení v Naloučanech
Od nejrychlejšího kronikáře Rosiho by se toho dala vybrat spousta, mě zaujala tato poetická pasáž:"Postupovali jsme stále hlouběji do údolí Oslavy a industrializovaná krajina se proměnila. Smrk vystřídaly duby a buky a mezi nima rozprášený trsy kytek, lišejníky sváděly na žulových skalách boj s mechem a řeka se v tisících ohybů kroutila jako modrá šňůrka - nádherný divadlo přírody. Při obědě na jednom z odpočívadel u řeky nás míjely Pálavy vodáků a pozdravy "Ahóóóóój" se mísily s šuměním řeky." Skoro jako Karel Hynek Máča :-))

březen 2010

27.3.
Výprava na ostrov Regata
Tradiční závod loděk byl tentokrát pojat jako plavba vyrobených zvířátek. A takhle to viděl Kubula: "Nejkrásnější byla Žandina medůza. A konečně – hurááááá – závod zvířat po vodě začal!!!! Foukal silný vítr, voda byla divoká, zvířátka nabrala rychlost. Zanedlouho byla všechna zvířátka v cíli. Potom začaly padat kroupy, takže jsme se museli schovat do klubovny. Tam bylo vyhlášení vítězů, které bylo velmi těsné. Na stupních vítězů skončili: Kubula, Bárt, Smolda. A pak už byl konec a šli jsme domů … akce byla SUPEEEEER"
20.3.
Záchranář na ostrově, aneb anděl Roman
Když zavoláš Romanovi, ozve se Ti: "Jsem anděl, co Tě dostal na povel,..." Tak tohle sedí! Akorát zraněné posílá zpátky do života! Roman je záchranář a přišel nám povídat, jak to udělat, aby i prcek dokázal pomoct zraněnýmu kamarádovi a třeba mu zachránit život. Kromě krvácení jsme resuscitovali a každej si zkusil umělý dýchání a masáž srdce na panákovi, co mu padala hlava... Roman dokázal chrlit zkušenosti od devíti až do půl jedný, protože malý děcka pak vystřídali dospěláci. I ti se mají co učit! Bylo to hodně zajímavý.
pá-so
12.-13.3.
Zámek na ostrově věčného sněhu
Ani jsme netušili, jak přesně to Lucysh vyjde s nadílkou sněhu. Chumelilo pořád a sněhu jsme si užili až nad hlavu. Doslova. A nejvíc při skákání do závějí...Bydleníčko na Zámku taky vůbec nebylo špatný. A k tomu asi milion nových her a soutěží. Celou dobu jsme soutěžili v týmech a mohli se přetrhnout. Venku i uvnitř. Kupodivu i obyčejný Lego dokázalo zaujmout asi na hodinu malý kluky všeho věku! Prostě Lucysh s Yetti to měly dokonale zmáknutý. A noví členové Šíma s Vojtou perfektně zapadli. Chválíme!

únor 2010

27.-28.2.
Zlato v Puerto Rico, aneb předjaří ve Vítanově
Rosiho víkendovka slibovala spoustu zlata v přístavu Puerto Rico. Jestli bylo - nevím, ale zážitky určitě. Tak třeba James napsal: " Pak jsme našli bezva místo, kde nám Katysh vysvětlila pravidla hry. Bylo to něco jako Angličani a Skoti. Akorát byli dva lidi a ty se drželi za ruce a ještě nebylo vězení. Po hře, která skončila 0:0, jsme šli na chalupu. K obědu byly bramborové knedlíky a uzený s čínským zelím. Po obědě Rosi rozdělil úklid. Až se vše blýskalo, vyrazili jsme na nedalekou zastávku a tradá domů. Akce byla bezva, příště zase čáááu. "
ne
21.2.
Ostrov pohyblivých obrázků, aneb Robin Hood ožil na plátně
Tradičně dlouho očekávaná akce promítání táborového videa. I letos bylo jako už poněkolikáté dokončeno fakt na poslední chvíli. Ale to vůbec nezanechalo stopu na dokonalosti snímku. Freiwy se pochlapil a přivedl na svět opravdu parádní dílko. Však také obdržel krásnýho Oskara za nejlepší režii, kameru, střih, hudbu a filmové triky. Na přestávku si Puexáci připravili svižnou běhací hru s pokladem po škole a Big vyúčtoval přeplatky za rok 2009. Kromě vysokého počtu návštěvníků taky Zlesi lákal na tábor...

leden 2010

29.1.-30.1.
Pololetní ostrov v zachumelených Horkách
Tahle akce byla trošku rozporuplná. Ačkoli se nekonala, tak se nakonec konala. Protože z dětí se přihlásil jen Smolda, akce byla pro děti zrušena, ale přihlášení dospěláci vyrazili. Vency s Katyš řídily pohyb zbylé skupiny už od nádraží mobilem, ale nakonec jsme se v zachumeleném srubu setkali. Po zajištění nezbytných životně důležitých úkonů jsme si i pohráli. Druhý den jsme se opět přesvědčili o ničivých účincích svahu za táborem na naše boby. Všechno jsme zhodnotili při dobrém obědě v Přibyslavi.
6.1.
Ledový ostrov, aneb Wookiové u Vysokého
Míra nás pozval na sobotní výlet na Ostrov sněhu a ledu. Počasí tomu odpovídalo:sněhu bylo hafo a mrzlo taky pěkně. Nejdřív Míra oznámil, že až do večera budem bobovat u klubovny. Naštěstí to nemyslel vážně a vyrazili jsme hledat jakýsi tajemný stroj, který nám tady zanechali bájní Wookiové. Kde měl být, jsme se dozvídali z indícií, které jsme dostávali za splnění různých úkolů. Došli jsme na Zelenku, pak do Vysokého, ke Lhotce a ke Stavišti. Nakonec jsme stroj našli, pořádně ho prozkoumali a zmrzlí šli domů.

prosinec 2009

út
27.12.

Zvířecí ostrov, aneb hadi a jiná havěť v Polničce
Na Zvířecí ostrov nás tentokrát pozvala Beruš. Cestu přes Táborky a skoroHynkovec jsme vyplnili hádáním, kdo je jaké zvíře. V Polničce jsme zavítali do školy, dali si sváču a zírali na překvapení - pana Štěpánka a jeho miláčky: hady, gekončíky a sovičky. Když jsme se s nimi pomazlili, zašli jsme ještě na statek do malé zoo. Měli tam psy, prasátka a hlavně koně. Když jsme je nakrmili, mohli jsme se na nich povozit. Paráda! Pak už jen cesta zpátky zpestřená malou hrou. Do tmy jsme byli doma.

út
22.12.

Vánoční ostrovy, aneb tajemství Kejtý Monyrosové
Tajemstvím opředená dlouho očekávaná vánoční oslava byla tentokrát v režii Katyš. Zajistila skvělou místnost na ŠECRu a po vyzdobení týmem dobrovolníků mohla začít hvězdný program. Nejdřív pokus o odtajnění jména Kejtý Monyrosové a pak scénky jednotlivých flotil. Byly super a dost jsme se nařehtali. Po vystoupení Koxíků přišel i Ježíšek a nadělil všem dárky. Ubývající cukroví a dobrůtky a přibývající nepořádek znamenal ukončit i tuto akci. Krásné Vánoce!

ne
20.12.

Ostrov Pohody, aneb Dobří Duhoví Duchové
Každoroční akce v městském divadle se stala tradicí už i pro nás, coby součásti programu. letos jsme vyrazili jako Dobří Duhoví Duchové. Dvojice vedoucích a instíků omotané záclonami si připravily jednoduchá soutěžní stanoviště a za splnění úkolů dostávaly dětičky jméno ducha, což byla část hesla. Heslo měly vyluštit a říct v ředitelně duchů, kde si pak za odměnu vytáhly dáreček. Z našich duháčků přišel James, Smolda, Majkí, Kubula, Žanda, Beky a Soník.

5.12.

Výprava na Ďábelské ostrovy, aneb jak jsme šli do Pekla v Přibyslavi
Začínající instík Poky pod vedením novicky Léni vymyslel a uskutečnil výpravu na Ďábelské ostrovy. V den, kdy je všude spousta čertů to nebyl problém, takže jsme vyrazili z Pohledu pěšky do podzemí radnice v Přibyslavi, kde se každoročně schází všichni čerti a taky všichni svatí. Po nádherné podzimní vycházce s novými hrami jsme stáli tváří v tvář pravému Peklu. Myslím, že nikdo nelitoval. A taky tam nikdo nezůstal!

listopad 2009

20.-22.11.

S mořským vlkem na ostrově Bora Bora
aneb jak jsme našli pravý poklad v Borech. Neuvěřitelně podařená cesta za pravým pokladem mořského vlka. Nejen, že jsme si užili spoustu turistiky, krásných her a soutěží, námořnického jídla, ale především si každý našel svůj pravý poklad. Někdo si dovlekl tuny drahých kamenů, někomu stačily zážitky a nádherná setkání. O svoje instruktorské panictví tady přišel Nikis, který vše skvěle ošéfoval. A splnilo se nám i to, co nás ani ve snu nenapadlo...

6.-9.11.
S džípíeskou kolem Přibyslavi
aneb jak jsme měli v lese párek v rohlíku. Původní plán vzpomínání na Horkách jsme narychlo nahradili brouzdáním s GPS kolem Přibyslavi. Přespali jsme v teplíčku v luxusní skautské klubovně na okraji města. V pátek nádherná Zlesiho noční hra s GPS, v sobotu celodenní pochod západně od Přiby. Ale hlavně: párek v rohlíku uprostřed lesa!!! A k večeři kuřecí steak a americký brambory. A spousta her, soutěží a další hromada rublonů. Katysh se pochlapila...

říjen 2009

24.10.

Ostrov Volskozlab s partou prcků
Jednodenní výlet si nakonec vzal na starost hOnza a skvěle ho zrežíroval. Spousta nachozených kilometrů, divoká zvěř v oboře u Ronova, nějaká ta hra, skvělý obídek v losenickém sportovním areálu, hledání pokladů - kešek a všudypřítomná nová GPS. Nejpříjemnější ale bylo, že přišla parta malých duháků a celou trasu zvládli skvěle, žádné fňukání. Proto taky každý dostal nejen  spoustu rublonů, ale i sladkou odměnu
9.-11.10.
Schůzkové stmelovačky
Tento víkend měla každá schůzka možnost si vymyslet svůj vlastní program. P´DELKY přespaly z pátku na sobotu v hamerské škole, KLUBÍČKA vyrazila v sobotu vlakem do Nového Města a zpátky pěšky, Defendři měli v úmyslu kroužit kolem Žďáru, ale nakonec skončili kvůli dešti v klubovně. Do terénu se vydali i neschůzkaři KOXÍCI, kteří našlapali skoro třicítku kilometrů - nejprve do Hamrů, pak vlakem do NMnM a zpátky přes Světnov. Krásné stmelování!

září 2009

pá-po
25.-28.9.
Milé děti ve Žďárci
Prodloužený víkend o státní svátek svatého Václava a šéf akce Pitris - to bylo spojení, které slibovalo opravdu výjimečné a originální zážitky. A taky jo. Dvě skupiny - Káčka a Péčka spolu vedly boj, ale jen o body. Každá parta měla druhý den svoji trasu a další den si je vystřídaly. Večerní společné řádění v tělocvičně - především vybíjená pamatovák, další hry a soutěže, vaření na ohni a především originální kronika - namluvená přímo na bojišti..

18.9.

Hic sunt leones, i v Zámku
Tajemný název byl tajemný jen chvilku, než nám jej Beruš s pomocí některých vzdělanců vysvětlila. Měli jsme projít neznámým územím a hledat kolem Zámku lvy. Zároveň plnit úkoly, které prověřovaly naše lví schopnosti. Cestou k Piláku jsme to všechno zvládli a tam jsme mohli obdivovat nové sousoší Lva a Orlice, které se právě tvoří. Na pláži jsme si ještě zahráli drsný jogurtobal a už pelášili po cyklostezce domů. Jen tak tak jsme to stihli...
12.-13.9.
Šiškoví siláci na Vatíně
Úryvek z kroniky: "Ráno v 9:30 jsme se sešli před Conventem, kde jsme vyfasovali něco ze společných věcí + každý dvě vajíčka na nedělní snídani (například mně se jedno rozbilo hned, když sem ho strkal do ešusu, aby se nerozbilo, takže sem nic neriskoval a šel si do Alberta koupit raději hned šest dalších...) Odtud jsme šli společně až k benzínce Benzina, kde jsme se rozdělili na dvě skupiny, jedna šla nevím kudy a ta druhá šla lesem…"

4.9.
Star Wars na Plíčkách
Rozdělení na mini a velké Jedie jsme vyrazili na průzkum okolí Žďáru. Drobotina vyrazila se Zlesim na vlak a poté pěšky z Veselíčka na Plíčky. Cestou se krásně vyřádili, hlavně při prolézání roury pod silnicí...Druhá skupina plnila cestou kolem Staviště až na Plíčky nejrůznější úkoly, které si vymysleli Katyš a Míra. Na Plíčkách došlo ke krásnému shledání a společnému postupu až ke Žďáru. Například územím zamořeným močkou...Zlesi to měl jako vždycky dobře zmáknutý!

Kam dál?
hlavní stránka | vzkazy | plánované akce | galerie | fotky ke stažení | mapa akcí